Om Entreprenörskap

Elevator pitch- Reflektioner

By 11 december, 2015 No Comments

hiss-hur

Hör gör man en bra pitch?

“People don’t buy what you do; they buy why you do it.” – Simon Sinek

Genom Andys och min övning kan jag se att det viktigaste är att träna och få feedback. Det är inte enkelt och det tar tid. Vi höll på i 9 timmar för lyckas sätta vår första inövade pitchen i en tagning, vilket jag tycker Andy berättar väldigt bra i sin blogg

Men hur skulle vi kunna bli bättre?

När vi hade presenterat vår pitch. Fick vi jättebra och värdefull feedback av Björn; vår lärare i Entreprenörskap på HKR. Utan feedback är det svårt att bygga en bra pitch. Därför kommer vi att som nästa steg, genom olika kanaler, göra upp en plan för att få feedback från potentiella kunder.

NABC-modellen

Need Approach Benefits and Competition

NABC är en metod för att bygga en bra pitch.

Det handlar om att fokusera på det som skapar värde för tänkta kunder genom att titta på behov, lösning, vinster och konkurrenter.

Jag tycker Affärsutvecklaren Lisa Braafnäs vid LTU Business AB förklarar det väldigt bra via den här videon:

Lär dig Pitcha

Lär dig pitcha din idé – Del 2 (NABC-modellen) 

https://youtu.be/kK5OBaBY-BU

Titta gärna på den här videon, han vet vad han pratar om

Elevator Pitch Winner https://youtu.be/i6O98o2FRHw

Ge oss feedback, Tack!

Så hur kan vi förbättra vår pitch? Du får du gärna fundera över och ge feedback via e-post, telefon eller i kommentarsfältet. Eller så kan du prata med Andy 🙂 

Vår idé

PS. Vi jobbar på att utveckla affärsidén ytterligare för att kunna publicera en version 2 med ett större fokus på mäklare och deras kunder.